Laura Young had nooit verwacht dat het verhuren van haar man voor klusjes zo’n groot succes zou worden.
Met een tarief van 45 euro per klus en een volle agenda bleek de onderneming van Laura en James Young al snel een hit te zijn.
Het idee ontstond toen Laura geïnspireerd raakte door een podcast over een man die zijn brood verdiende met meubelmontage voor anderen.
Laura plaatste vervolgens advertenties op Facebook en de Nextdoor-app, waarin ze de diverse vaardigheden van James aanprees: van doe-het-zelfklussen tot schilderen, decoreren, tegelen en tapijten leggen.
Binnen een dag had James zijn eerste klant, en al snel groeide zijn werkweek uit tot zes dagen, van 9 uur ‘s ochtends tot 8 uur ‘s avonds. De aanvragen bleven binnenstromen, waardoor ze zelfs sommige opdrachten moesten afwijzen.
James voert allerlei klussen uit, variërend van het ophangen van tv’s en gordijnen tot het renoveren van muren, en hij biedt zijn diensten aan zowel mannen als vrouwen.
Terwijl James druk bezig is met de klussen, beheert Laura de sociale media en de website van hun onderneming.
Het echtpaar was overweldigd door het succes. Laura zei hierover: “Ik had nooit gedacht dat het zo’n vlucht zou nemen.”
”We zijn pas vier maanden bezig en James werkt nu zes dagen per week. We moesten zelfs opdrachten afwijzen en onze werktijden aanpassen, dus werken we nu van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.”
Vlak voor de kerstperiode introduceerden ze een nieuwe dienst: het installeren van feestverlichting binnen en buiten, wat ook een groot succes bleek te zijn met nog meer werk en verzoeken.
Ondanks hun drukke schema hebben Laura en James nog geen tijd gehad om hun eigen bouwplannen uit te voeren.
Laura legt uit dat James zijn magazijnbaan opgaf om fulltime voor hun drie kinderen te zorgen, waarvan er twee autisme hebben.
James kreeg zelf vier jaar geleden de diagnose autisme, maar vond altijd focus en voldoening in bouw- en constructiewerk. “Hij is echt goed in het bouwen en volgt instructies nauwgezet op,” aldus Laura.
“Hij heeft een zeer methodische geest en kan buiten de gebaande paden denken. Hij ziet dingen anders.” Deze eigenschappen hebben zeker bijgedragen aan het succes van hun onderneming.
Binnen enkele dagen na de start stroomde Laura’s mailbox vol met vragen over het werk van James, zelfs van mensen die 200 km verderop wonen.
Hoewel elektrische en loodgietersdiensten niet in hun aanbod zitten, bieden ze wel een uurtarief van 45 euro en een dagtarief van 290 euro aan.
Laura en James begrijpen de financiële uitdagingen van het opvoeden van kinderen met speciale behoeften en bieden daarom kortingen aan voor mensen in de zorgsector, 65-plussers, gehandicapten en mensen met universeel krediet.
Deze benadering heeft hen niet alleen lokaal populair gemaakt, maar ook hun reputatie versterkt als betrouwbare en empathische dienstverleners.
1. Hij besloot hiervoor zelfs zijn baan op te zeggen.
2. Volgens het koppel stroomt de mailbox over.
3. Volgens haar volgt haar man instructies nauwgezet op.
4. Dat hebben ze slim bekeken om het zo te gaan doen!
5. Hij biedt zijn diensten aan zowel mannen als vrouwen.