Disneyland Paris is beboet met een bedrag van 400.000 euro vanwege “misleidende handelspraktijken” rondom jaarabonnementen, meldt DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.
Volgens DGCCRF heeft Disneyland Paris zich schuldig gemaakt aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat resulteerde in deze forse boete.
Hoewel details niet openbaar zijn gemaakt, staat op een overheidswebsite te lezen dat deze acties in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.
“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, valt te lezen op een overheidswebsite.
Als onderdeel van een schikking die getroffen is, moet Euro Disney de boete van maar liefst 400.000 euro betalen.
In de afgelopen jaren was er veel te doen over de abonnementen van Disneyland Paris, waarbij abonnees vaak andere beperkingen kregen opgelegd dan reguliere bezoekers.
Dit leidde tot situaties waarin abonnementhouders regelmatig geen reserveringen konden maken, terwijl losse dagtickets nog wel beschikbaar waren. Met de introductie van nieuwe abonnementsvormen zijn deze praktijken echter stopgezet.
Naast deze boete heeft DGCCRF vorige maand ook een boete van 1,3 miljoen euro opgelegd aan Disneyland Paris wegens te late betalingen van facturen aan externe leveranciers enkele jaren geleden.
Bron: Loopings
1. Hun acties zijn in strijd met de consumentenwetgeving.
2. Het park heeft zich schuldig gemaakt aan misleidende communicatie aan jaarkaarthouders.
3. Het park moet een boete betalen van 400.000 euro!
4. Het park is een forse boete opgelegd:
5. Misleiding naar jaarkaarthouders: