De Aldi is een ontzettend grote supermarktketen en heeft filialen in heel veel landen over de wereld. De Aldi-formule richt zich op het bieden van een beperkt assortiment, producten van hoogwaardige kwaliteit en lage prijzen.
Het bedrijf probeert kosten te besparen door winkelpanden op goedkope locaties te huren of te kopen en deze sober in te richten.
Matthew Lesky is de trotse manager van een Aldi vestiging in Amerika en hij is ontzettend populair op TikTok.
Met zijn video’s geeft hij de kijker een kans mee te kijken op het werk en hij vertelt tevens in een video over het supersnelle scannen dat zijn medewerkers aan de kassa doen.
in zijn video laat hij aan zijn volgers op TikTok weten dat de medewerkers die aan de kassa staan letterlijk worden getimed.
De kassa’s kennen een systeem die de snelheid in de gaten houdt waarmee de producten worden gescand door de medewerkers. Alles wordt nauwlettend in de smiezen gehouden.
De kassamedewerker krijgt na afloop van zijn of haar dienst een rapport met statistieken. In dit rapport staat de snelheid van het scannen maar ook de tijd die tussen het helpen van de klanten zit.
Volgens de managers is het voor de medewerkers een uitdaging, dit daar zij graag hun eigen tijden willen verbeteren.
Het is niet bekend of de medewerkers dit voor hun plezier doen of dat er een bonus of iets dergelijks op staat.
Lesky laat weten dat sommige kassamedewerkers iets te enthousiast zijn en dat er dan wel eens klachten binnenkomen van boze winkeliers.
Er komen met regelmaat klachten binnen van klanten die hun gekochte producten gewoon verpletterd zien worden, uiteraard zijn ze daar niet.
Een goede manager weet zich overal uit te kletsen en vraagt aan zijn klanten begrip voor ‘de speciale werp-vaardigheden van goed getrainde medewerkers’. Hieronder een video van een kassamedewerker van een Amerikaanse Wal-Mart, over snelheid gesproken!
Lesky vertelt in een andere video wat meer over ‘werpen’, kortom het scannen van de producten.
”Normaal zou je denken dat je iets zou pakken en het op die manier zou verplaatsen, maar als je die beweging duizend keer per dag doet, wordt het heel gemakkelijk om het te gooien. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”
1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…